Kako začeti s prodajo preko spletne trgovine?
Prispevek je namenjen vsem tistim, ki želite začeti posel s prodajo preko spletne trgovine. Na začetku je potrebno opraviti kar nekaj korakov, da so končni rezultati najboljši. Preverili bomo tudi kako pridobiti dobavitelje.
Kako najdem izdelek in ga pridobim po dobavni ceni?
V primeru, da ste izdelek našli v Sloveniji je na izdelku napisano katero podjetje zastopa in uvaža izdelek na domači trg. Nato je potrebno kontaktirati omenjeno podjetje, kateri vam posredujejo splošne pogoje in cenik z dobavnimi cenami. Tuje dobavitelje najdete preko spleta z besedama “distributor” ali “wholesale” + naziv izdelka ali blagovna znamka. Preverite vse pogoje za sodelovanje, se dogovorite za prodajo in zdelke naročite, da se lahko lotite naslednjega koraka.
Pripravite opise in slike izdelkov
Pripravite podrobne in unikatne opise izdelkov. Slike naj bodo v dovolj visoki kakovosti in naj predstavijo bistvo izdelka. Seveda ustvarite tudi slike iz različnih zornih kotov.
Dogovorite se za izdelavo spletne trgovine
Izdelavo prepustite ekipi, ki se zaveda kako pomembna je ustrezna spletna trgovina, da lahko pridobi dovolj naročil. Poslušajte nasvete izvajalca, ki vam bo zagotovo predlagal možnosti za najboljše rezultate.
Dodajte vse potrebne informacije
Obvezno dodajte vse potrebne informacije kot so splošni pogoji, informacije o vračilu, informacije o dostavi, ipd.. Najbolje je, da omenjeno dodate v nogo spletne trgovine, za nasvet pa lahko povprašate tudi vašega izvajalca.
Izpostavite pomembne informacije
Na ustreznem mestu izpostavite informacije, ki jih bodo potrebovali vaši obiskovalci. V primeru, da prejemate več podobnih vprašanj morate vsebinsko nekaj zagotovo spremeniti.
Na vaš blog redno objavljajte zanimive prispevke
Dokažite svojim potencialnim strankam, da ste vredni zaupanja! Različne objave na tematsko povezanem blogu bodo vašemu obiskovalcu zagotovo podale vse potrebne informacije o izdelku ali storitvah, ki jih nudi vaše podjetje. Ni potrebno dolgoveziti, izpostavite zgolj tiste informacije, katere imajo za obiskovalce določeno vrednost. Pozitiven vpliv bloga lahko občutite tudi na Google iskalniku, ki vam bo tako pripeljal še več več obiskovalcev in strank.
Visoke pozicije s pomočjo spletne optimizacije
Visoke pozicije na Google iskalniku so v zadnjih letih še kako pomembne za vaš posel. Pomislite koliko ljudi uporablja pametne telefone in vsak dan obišče Google iskalnik. S pomočjo pravilne spletne optimizacije boste dosegli visoka mesta pod tistim ključnim besedam, katere vam bodo zagotovile nove stranke. Optimizacija je rešitev za katero se vam vložen denar in trud zagotovo povrneta z novimi naročili.
Dovršena spletna stran ali trgovina proda več!
Spletna stran, ki bo izdelana po zadnjih smernicah bo vedno prodala več. Običajno vam ponudnik spletnih rešitev predlaga vse možnosti za boljše rezultate. Na tem koraku bi predlagal, da ponudniku zaupate, mu že vnaprej razložite želje in prepustite dokaj “odprte roke” pri realizaciji. Strokovnjaki iz spletne agencije bodo zagotovo vedeli kaj se najbolje obnese v povezavi z spletno stranjo in vašim poslom. Bodite boljši od vašega konkurenta!
S spletnim oglaševanjem do novih strank
Brez spletnega oglaševanja bo vaša spletna ponudba preprosto nevidna. Upoštevajte, da lahko s pomočjo spletnega oglaševanja v trenutku prehitite vaše največje konkurente in tako prevzamete njihove stranke. Oglaševalska kampanija mora biti obvezno primerna vašemu poslu, da boste zagotovo dosegli izključno tiste uporabnike, ki se zanimajo za nakup storitve ali izdelka. Obstaja več načinov oglaševanja, najbolj primerna glede na ceno in efektivnost sta zagotovo vodilna kanala Adwords ter Facebook.
Hitra spletna stran, za hitro pridobitev naročil
Nikakor ne smete zanemariti tudi hitrosti vaše spletne strani. Večino uporabnikov bo neodzivna in počasna spletna stran prepričala zgolj v to, da zaprejo vašo spletno stran in nakup opravijo pri konkurentu. Poskrbite, da vaš razvijalec preveri in uredi vse potrebne možnosti za hitrejše delovanje. Za platformo WordPress obstajajo plačljive in brezplačne učinkovite rešitve.
Ne kopirajte besedil konkurentov in napišite svoja
V velikem krogu se izognite kopiranju vsebin iz drugih spletnih strani. Omenjeno vas bo pripeljalo do točke, ko bo Google odstranil vašo spletno stran iz iskalnika oz. vas bo prikazal tam, kjer vas ne bo našel popolnoma nihče. Na ta način kršite tudi morebitne avtorske pravice. Vedno napišite unikatna in zanimiva besedila, ki vam bodo prinašala dobiček.
Kakovostne slike pridobijo zaupanje obiskovalca
Ljudje se vedno pozitivno odzovemo na kakovostne fotografije v visoki resoluciji. Fotografije so bistvenega pomena na spletni strani, tako si lahko vaš obiskovalec podrobno ogleda izbrani izdelek in se prepriča, da je to tisto kar dejansko potrebuje. Pri storitvah uporabite tematske fotografije, ki se bodo ujemale z vašim poslom.
“Aktivirajte” obstoječe kontakte
Kako skrbite za vaše redne stranke? Veliko podjetij po opravljeni storitvi oz. naročilu preprosto pozabi na svoje stranke, ob tem pa izgubijo možnosti, da bo stranka ponovno opravila nakup oz. izkazala zanimanje za dodatno storitev. Prepričajte obstoječe stranke, da ste vodilni v vašem poslu, pridobite zaupanje in predstavite svojo celotno ponudbo. Omenjeno storite preden vam posel prevzamejo konkurenti z boljšim načinom promocije podobne ali celo iste rešitve. Enostaven način za grajenje poslovnega odnosa s stranko je, da jih vsaj enkrat na 7-14 dni preko elektronske pošte obvestite o vaši dodatni ponudbi ali pa zgolj o novih prispevkih na blogu. Vendar pozor! – ne pretiravajte in brez kakšne posebne vrednosti “smetite” vašim strankam z vsako dnevnim pošiljanjem e-novic.
Dodajte možnost za prijavo na e-novice
Na vaši spletni strani še vedno nimate vidnega obrazca za prijavo na e-novice? Hitro poskrbite, da vaš ponudnik uredi možnost prijave. Na ta način boste pridobili nove kontakte, katere boste lahko brez težav uporabili pri naslednjih e-novicah. Veliko obiskovalcev se ne odloči za nakup ob prvem obisku – poskrbite, da zato ne izgubite stika.
Ponudite nekaj brezplačnega
Obvezno ponudite nekaj brezplačnega v zameno za e-mail naslov ali pa kot darilo za višjo vrednost naročila. Verjetno se sprašujete: Kaj pa naj ponudim?! Niti ni pomembna vrednost darila, bistveno je, da bo vaš obiskovalec želel pridobiti brezplačno darilo.
Kaj bi lahko za primer brezplačno ponudila spletna trgovina z kuhinjskimi pripomočki?
Prva možnost je brezplačna e-knjižica z nekaj recepti, ki jo stranka prejme ob vsakem nakupu ali pa ob prijavi na e-novice. Na ta način boste prejeli kontakt nekoga, ki ga definitivno zanima kuhanje in bo morda kasneje ob prejemu prve e-novice opravil tudi nakup v spletni trgovini.
Druga možnost je, da prodajalec ob naročilu nad 40€ stranki v paket brezplačno priloži tudi “uporaben kuhinjski pripomoček”, ki ne predstavlja velikega stroška vendar ima še vedno veliko vrednost na uporabnosti. Priporočeno je, da si stranka darilo lahko izbere sama torej, da ji pred zaključkom naročila ponudite celo več različnih brezplačnih izdelkov, izbere si lahko seveda zgolj enega.
Tretja možnost je, da po naročilu ali prijavi na e-novice stranki priložite kupon v vrednosti 5€, ki ga lahko v obliki popusta uporabi ob vsakem nakupu nad 50€. Tako imate ponovno naročilo in zadovoljno stranko skoraj zagotovljeno.
Bodite odzivni in odgovorite na vsa vprašanja strank
Le kdo si ne želi prijaznega sogovornika na drugi strani e-pošte ali telefona? Bodite vedno na voljo in v kratkem časovnem roku odpišite na vsa povpraševanja. Pogosta vprašanja lahko shranite, da ne pišete vedno novih istih email sporočil. Predlagam, da vsa pogosta vprašanja objavite tudi na vaši spletni strani. Morda veste kako dolgo rabi za odgovor vaš konkurent?
Prisotnost na Facebook, Google+ in Twitter omrežjih
Ne glede na dejavnost vašega podjetja se potncialne stranke zagotovo nahajajo tudi na socialnih omrežjih. Urejeni profili in redne zanimive objave bodo povezale vaše podjetje in stranke. Bazo uporabnikov recimo Facebook-a lahko uporabite tudi za oglaševanje oziroma za doseg najbolj primernih uporabnikov.
Uporabite podatke pridobljene preko orodja Google Analytics
Izkoristite pomembe podatke, ki jih pridobite od vaših obiskovalcev. Podrobno lahko preverite katera vsebina bo vaše obiskovalce najbolj zanimala in kateremu delu spletne strani namenijo največ časa. Nastavite in uredite sledljivost vašim ciljem, da boste točno vedeli kateri način oglaševanja deluje in kateri ne.
Okno za hitri pogovor v živo na spletni strani
Verjetno ste že kdaj uporabili hitri spletni pogovor, da ste v trenutku prejeli točen odgovor? Spletni pogovori so izredno učinkoviti, ker lahko istočasno sledite več pogovorom hkrati. Rešitev lahko namestite na popolnoma vsako spletno stran, zato vam predlagam, da čim prej povprašate vašega ponudnika spletnih rešitev za dodatne informacije.
Ne obupajte in vložite še več truda
Glavni “krivec” za neuspeh na spletu je, da se lastniki spletnih strani ne zavedajo kako pomemba je ustrezna promocija na spletu. Vložiti je potrebno ogromno truda, rezultati pa se pokažejo šele kasneje. Ne obupajte prehitro in se posvetujte s strokovnjakom za spletno prodajo, tako boste lahko prodali več in točno videli katere napake vas zavirajo pri rasti posla.
Po končani izdelavi se lotite intenzivnega oglaševanja
Oglaševanje je na začetku poslovanja spletne trgovine ključnega pomena. Najboljši rezultati bodo vidni samo, če boste začeli oglaševati, ker vas v nasprotnem primeru ne bo nihče našel. Google vam še ne bo zaupal in tako bodo vaše pozicije še zelo nevidne. Za začetek oglaševanja predlagam Google Adwords ali Facebook oglaševanje, ki vam bo za majhen vložek pripeljalo lepo število potencialnih strank.