Kako razširite poslovanje na tuje trge?

Splet vam omogoča, da dosežete tuje potencialne kupce tudi, če v njihovi državi nimate svoje poslovalnice. Dovolj je že dovršena spletna stran oz. spletna trgovina in upoštevanje vseh pomembnih delov širitve, katere bom predstavil v tem prispevku.

1. Ovrednotite mednarodni trg za vaš produkt ali storitev

Čeprav vam spletne tehnologije omogočajo hiter dostop tujih potencialnih kupcev, morate najprej oceniti ali je vaše podjetje pripravljeno na takšen korak in določite kako boste to izpeljali. Upoštevajte tudi kulturne prepreke in različne strategije za nastop na določenih trgih. Kupci se bodo na marketinške kampanije odzvali različno, predvsem je odvisno od tega iz katere države prihaja vaša stranka, šele potem določite kakšno strategijo boste izbrali.

2. Ugotovite na katerih trgih potrebujejo vaš izdelek ali storitev

Splet vam omogoča vpogled v trenutne trende. Različna analitična orodja vam omogočajo, da izberete določen trg in prepoznate potencialne trge. Spodaj sem izpostavil nekaj dobrih brezplačnih in plačljivih orodij za pridobivanje potrebnih analitičnih podatkov.

Poleg omenjenih orodij na seznamu boste na spletu hitro našli tudi druga zelo dobra orodja. Za čimbolj točno analizo trga predlagamo uporabo različnih orodij in podatkovnih baz.

3. Ne prezrite tuje davčne zakonodaje in uporabe ustrezne pravne podlage

Pred nastopom na tujem trgu preverite davčno zakonodajo, da si ne boste povzročili visokih nepričakovanih stroškov. Za nasvet se lahko vedno obrnete na vaš računovodski servis podjetja, kjer vam bomo podali najbolj točne informacije za določeno državo. Tudi pravna zakonodaja je različna v posamezni državi, zato se dobro posvetite tudi temu delu poslovanja.

4. Prevodi in podpora v ustreznem jeziku

Za prevode je najbolj idealno izbrati materne govorce, kateri prihajajo iz držav na katere ciljate. Orodij za samodejno prevajanje se pri profesionalnem nastopu na tuje trge izognite v velikem loku, ker nikakor ne bodo služili svojemu namenu. Spletno stran lahko pripravite tudi v Angleščini, vendar čeprav tako dosežete veliko strank, ne izkoristite polnega potenciala. Prevode prilagodite trgu in se izognite neposrednemu prevodu stavkov.

4. Spletno oglaševanje, ki bo delovalo

S pomočjo spletnega oglaševanja je širitev na tuje trge veliko bolj enostavna. Vsekakor morate imeti pripravljen dober načrt trženja, da se lahko osredotočite na ustrezne prodajne kanale v določeni državi. Predvsem se osredotočite na spodnje načine oglaševanja:

  • Oglaševanje v družbenih omrežjih
    Takšen način oglaševanja vam bo pomagal doseči prave potencialne stranke in vam podal veliko analitičnih podatkov, da boste lažje podrobno spoznali vašo ciljno skupino.
  • Oglaševanje v iskalnem omrežju
    Vaši oglasi bodo vidni tujim strankam na iskalnikih, ko bodo iskali vaš izdelek ali storitev.
  • Oglaševanje v prikaznem omrežju
    Oglasi bodo vidni na spletnih straneh, katere obiskujejo tuje potencialne stranke, katere ciljate.

5. Dostava izdelkov strankam iz tujine

Poskrbite, da bodo dostave potekale hitro in nemoteno. V določeni državi lahko poiščete tudi distribucijsko podjetje, katero bo skrbelo za odpošiljanje vaših naročil. Pripravite podrobne izračune za stroške dostave.

6. Uporabite ustrezne plačilne možnosti

Ugotovite kateri način plačila je v določeni državi katero ciljate najbolj priljubljen in poskrbite, da bodo potencialni kupci enostavno plačali za svoje naročilo. Najbolj priljubljene so kreditne kartice, PayPal in plačilo po predračunu. 

7. Izberite zanesljiv prodajni kanal

Predlagamo širitev poslovanja v tujino preko vaše lastne spletne strani ali trgovine. Ta mora biti ustrezno dodelana in povezana z vašim poslom. Uporabite lahko tudi različne druge prodajne kanale, kot so Amazon, eBay, etsy in podobno. Preprosto zberite kanal, kjer se zadržujejo vaše stranke.

8. Poprodajne aktivnosti

Poskrbite, da bo tudi poprodajna podpora za tuje stranke brezhibna in dostopna. Tako boste lažje enostavno razrešili morebitne težave in za stranko lažje uredili ustrezno rešitev. Tudi po končanem nakupu negujte kontakt strank in komunicirajte v njihovem domačem jeziku.

Avtor prispevka: Anže Cerar