Kako se z digitalizacijo podjetja in drugimi ukrepi pravočasno prilagoditi na novo gospodarsko krizo?

V času virusa COVID-19 se številni podjetniki začenjajo zavedati, da smo na žalost že zakorakali v novo gospodarsko krizo. Številna podjetja v zadnjih mesecih dosegajo občutno nižje prodajne rezultate oziroma je upad prometa že mogoče občutiti. Sedaj vsekakor ni čas, da podjetja omejijo finančne investicije v dolgoročne projekte, ampak da se za trenutek ustavijo in določijo najbolj pomembne prioritete.

Potrebno se je osredotočiti na tista področja, katera bodo tudi v prihodnosti skrbela za redni denarni tok na poslovnem računu vašega podjetja. Brez pravega načrta, boste težko dosegali zastavljene poslovne cilje.

Spodaj sem izpostavil 10 idej za pripravo podjetja na nenadni izpad dohodka. Podrobno premislite katere točke so za vaše podjetje najbolj primerne in si postavite prave prioritete. Številna podjetja so predolgo vztrajala pri klasičnemu papirnemu poslovanju. Določeni podjetniki celo niso želeli vlagati v marketinške dejavnosti in pospeševanje prodaje. Izključno priporočila “od ust, do ust” vam v času gospodarske krize verjetno ne bodo pripeljale dovolj novih strank in se morate na bolj slabe čase obvezno začeti pripravljati že danes.

1. Izpopolnite vašo spletno stran

Popolno izdelava spletne strani omogoča veliko več kot samo javno predstavitev vašega podjetja. Ustrezno izdelana spletna stran vam omogoča številne prednosti. Spletna stran bo poskrbela, da vas bodo potencialne stranke našle na iskalniku Google in jih podrobno seznanila z vašo ponudbo. Na takšen način poskrbite za redni dotok potencialnih strank, ker vas bodo ljudje opazili in našli v ključnem trenutku odločanja. Poleg tega lahko vse obstoječe stranke v obliki novic obveščate na učinkovit način in jim redno nudite dodatne zanimive vsebine.

Dobro izdelana spletna stran bo poskrbela, da obiskovalca prepriča, da je vaše podjetje prava izbira. Ustrezno postavljeni elementi bodo izboljšali uporabniško izkušnjo za najbolj prijetno uporabo spletne strani. Vrhunsko izdelana spletna stran z ustreznim marketingom, bo zagotovo poskrbela za pospeševanje prodaje vaših storitev ali izdelkov. Predlagam, da se za pomoč pri pravilni realizaciji spletne strani obrnete na strokovnjake. Vabim vas, da nam pišete na email: [email protected], kjer vam bomo z veseljem pomagal pri pripravi ustrezne spletne strategije za vaše podjetje.

2. Imate izdelke za prodajo? Spletna trgovina je nujno potrebna

Spletna prodaja v Sloveniji in drugod po svetu še vedno strmo narašča. Trend se vsekakor ne bo ustavil, ampak bo tržni delež spletnih trgovcev zagotovo vedno višji. Preko spletne trgovine lahko prodate praktično katerikoli izdelek in ne samo domačim kupcem, ampak lahko posel zelo enostavno širite tudi v tujino, kjer je kupna moč občutno višja.

Ne glede na količino produktov je zelo smiselna izdelava spletne trgovine za vaše pdojetje. Tudi, če imate v ponudbi zgolj 1 izdelek, boste preko spleta enostavno tržili vaš produkt in tako izboljšali doseg potencialnih strank. Enostavna možnost naročila preko spleta je v današnjih časih več kot nujno potrebna - možnost nakupa preko spleta je namreč za številne potrošnike trenutno nujno potrebna.

Spletna trgovina vam omogoča tudi prodajo digitalnih vsebin. Na ta način lahko recimo nudite tudi različne video vsebine, katere si lahko vaša stranka ogleda po opravljenemu naročilu in plačilu. Možnosti imate praktično neomejeno.

3. Marketing za večjo prepoznavnost, branding in zvišanje kredibilnosti

Občutno prevelik del podjetnikov ne vlaga dovolj truda in finančnih sredstev za izvajanje marketinških aktivnosti. Zelo napačno je razmišljanje, da je marketing potreben zgolj takrat, ko vam zmanjka rednih strank. V marketing je potrebno obvezno vlagati še preden se situacija vašega podjetja občutno poslabša.

Na hitro in čez noč boste izredno težko izpeljali oglaševanje, katero vam bo takoj v trenutku pripeljalo dovolj novih povpraševanj in strank. Pripraviti je potrebno strategijo za vsaj 2-3 mesece v naprej.

Za najboljše rezultate priporočamo digitalni marketing na spletu. Tako bodo končni rezultati veliko boljši - omogočen boste imeli tudi podrobni vpogled v dejansko uspešnost. Tako točno veste kam točno je šel vaš oglaševalski denar in koliko dobička vam je zagotovil posamezni spletni oglas.

4. Začnite s prodajo izdelkov na Amazon

V kolikor vaše podjetje trži fizične produkte, bo prodajni kanal Amazon zagotovo vaša pomembna izbira. Preko platforme Amazon boste lahko prodajali izdelke celemu svetu. Domača podjetja locirana v Sloveniji lahko končno začnejo s prodajo od dne 19.02.2020 in to brez, da bi bilo potrebno odpirati podjetje v tujini (primerno za prodajo na EU Amazon trgu). Za prodajo Amazon strankam v ZDA, bi vam priporočal odprtje dodatnega podjetja lociranega v ZDA. Podjetje v tujini lahko za približno 500€ / letno, preko spleta enostavno odprete na: https://stripe.com/atlas.

Potrebno je omeniti, da lahko celotno zalogo vaših izdelkov hranite tudi v skladišču Amazon. Na ta način lahko recimo kupcu v ZDA omogočite najbolj hitro Prime dostavo v roku 24 ur, kjer za vse potrebno glede logistike poskrbi Amazon. Tako vam ni potrebno skrbeti za pakiranje, nalepke, oddajo na pošti in podobno. Amazon bo za vas reševal tudi reklamacijske zahtevke in zahtevke za vračilo. Poleg tega bodo kupci videli, da izdelke odpošlje Amazon in je tako zaupanje kupcev veliko večje.

Z ustrezno Amazon strategijo boste poskrbeli za redna naročila kupcev iz celega sveta. Pravi način postavitve trgovine na Amazon omogoča dodatno prodajo v izredno velikih količinah, brez dodatnega vsakodnevnega dela. Ekipa podjetja Asplet vam bo z veseljem pomagala na vseh korakih Amazon prodaje. Priporočamo tudi prodajo na eBay, Etsy in drugih platformah.

5. Odprite dodatni bančni račun podjetja v tujini (za boljšo operativnost)

Verjetno se zavedate, da lahko nekaj neplačanih računov vaših strank pripelje do nepravočasne oddaje obračuna DDV ali začasno nezmožnosti poplačila davka. Posledično vas lahko doleti tudi visoka finančna globa. Tako lahko Finančna uprava Republike Slovenije blokira vaš poslovni račun v Sloveniji in vam zelo oteži vaše poslovanje - naredi vas plačilno nesposobne. Idealno je, da ste pripravljeni tako, da imate v tujini za vaše podjetje odprt dodatni bančni račun, kateri vam omogoča poslovanje v času blokade domačega poslovnega računa.

Ob odprtju računa pridobite klasično IBAN številko, na katero prejemate nakazila, kjer plačnik plača zgolj običajno bančno provizijo. Nadzor nad računom se enostavno vodi preko spletne strani ali mobilne aplikacije. Pridobili boste tudi plačilne kartice. Odprtje in vodenje tujega računa je brezplačno.

FURS bo v tujini vaš poslovni račun blokiral veliko težje - tako lahko finančno stanje popravite še preden FURS doseže blokado tujega računa in kot dober gospodar poskrbite za obstoj vašega podjetja. Predlagam odprtje bančnega računa pri banki Revolut ali N26. Po potrebi lahko odprete tudi več tujih računov.

V izogib težavam predlagam prijavo računa na FURS v roku 8 dni od odprtja. Samoprijava računa je tudi mogoča po 8 dnevnem zakonsko določenemu roku. V primeru, da računa FURS-u ne prijavite in vas odkrijejo, se kazni gibljejo od 800€ do 30.000€ (odvisno od oblike in velikosti pravnega subjekta). Podatke o odprtih računih običajno prejme FURS zgolj 1x letno v mesecu november. Določene tuje banke trenutno še vedno zavračajo ali časovno odlagajo posredovanje podatkov državi.

6. Okrepite vidnost na socialnih omrežjih (Facebook, Instagram, ipd.)

Zagotovo si želite, da bodo potencialne stranke pomislile na vas takrat, ko bodo potrebovale vaše storitve ali izdelke. Poskrbeti morate, da vas potencialne stranke opazijo večkrat in da na ta način izboljšate kredibilnost oziroma zaupanje v vašo blagovno znamko.

Poskrbite, da bodo na vaših socialnih straneh podjetja vsaj 4 objave na teden. Idealno bi bilo 1 objava popolnoma vsak dan. Z vašimi potencialnimi strankami lahko delite uporabne informacije, novosti in tudi kakšne bolj zabavne vsebine. Upravljanje popolnoma vseh vaših socialnih profilov na Instagram, Facebook, LinkedIn in drugih platformah lahko izvaja tudi specializirano podjetje. Naša ekipa bo z veseljem poskrbela za vaše objave. Za vas napišemo vse potrebne vsebine in jih primerno objavimo.

Obvezno je potrebno del marketinških sredstev nameniti za oglaševanje na socialnih omrežjih. Če ne drugega oglašujte vsaj tistim uporabnikom spleta, ki so že izkazali zanimanje za vaše storitve ali izdelke.

7. Odložite ali uredite obročno plačilo obveznosti

V kolikor opažate, da so vaši finančni odlivi višji od prihodkov in da se stanje slabša, bi bilo smiselno določena plačila čimprej odložiti ali urediti obročno plačilo. Seveda odvisno komu ste dolžni. Morda se lahko dogovorite z upnikom ali pa pri banki uredite najem posojila, da obveznosti poplačate na obroke. Vsekakor se je bolje za kredit pogajati takrat, ko je stanje podjetja še dokaj stabilno. V kolikor za podjetje kredita ne morete pridobiti, lahko poizkusite pridobiti osebni gotovinski kredit.

V kolikor ste dolžni denar FURS-u, lahko izpolnete obrazec za obročno plačilo ali odlog plačila. V določenih primerih lahko zaprosite celo za odpis dolga. Morate pa upoštevati, da bo FURS tako kot banka za spremembo finančnih pogojev želel poroštvo oziroma dokazila, da bo dolg preko obrokov lahko poplačan. Za obročno plačilo lahko zaprostite tudi pri finančnih globah - tam so pogoji tudi veliko boljši.

S pomočjo posojila, obročnega plačila ali odloga boste lahko zelo hitro popravili finančno stanje vašega podjetja in to še preden se težave začnejo stopnjevati.

8. Razporedite stranke, ne zavračajte jih ker ste “trenutno polno zasedeni”

Zelo smiselno je, da primerno negujete vaše kontakte potencialnih strank. Čeprav izvajate storitve in ste morda zasedeni že za 4 mesece v naprej, bi bilo smiselno omogočiti rezervirati termine tudi za več kot 1 leto v naprej.

Sodelovanje naj vam naročnik potrdi s plačilom avansa. Tako boste lahko podjetju zagotovili posle za več mesecev ali celo več let v prihodnost. Ponudite tudi posebni popust, če posla ne morete začeti takoj isti trenutek. Na ta način bo potencialna stranka vsaj dvakrat premislila, če bo počakala ali obiskala konkurenco.

Pomislite, da vam plačilo avansa uredi večje število naročnikov. Tako boste lahko morda celo zaposlili dodatno delovno silo in poskrbeli za še hitrejše časovne roke. To boste lahko uredili predvsem zato, ker boste točno vedeli koliko strank vam bo plačalo račune v naslednjih mesecih in kakšno delo vas čaka.

9. Izboljšanje vsakodnevnih delovnih procesov podjetja

Veliko časa lahko prihranite, če vsakodnevna opravila izboljšate in pohitrite. V kolikor za poslovanje potrebujete veliko papirnatih obrazcev, bi bilo smiselno nadgraditi poslovanje v elektronsko obliko. Tako občutno izboljšate hitrost obdelave dokumentacije in zelo izboljšate dostopnost dokumentacije. Organizacija bo tako veliko bolj pregledna in varna pred nepooblaščenim vpogledom.
Velikokrat so dovolj že manjše izboljšave delovnih procesov. Podrobno raziščite kaj točno vam v podjetju odžira čas, delovno silo in zavira rast poslovanja.

Morda vam bo pomagalo nekaj idejnih vprašanj:

  • Kje beležite in kako rešujete reklamacije strank?
  • Kako pripravljate ponudbe in predračune?
  • Kako izstavljate in pošiljate račune?
  • So sestanki v vašem poslu res nujno potrebni?
  • Kakšni so cilji vašega poslovnega načrta?
  • Kje točno izgubljate veliko časa in zakaj?
  • Kako bi bili lahko boljši in hitrejši?
  • Kako redno obveščate stranke (klici, SMS, email..)?
  • Kaj so vam v preteklosti povedale nezadovoljne stranke?
  • Kakšni so postopki, ko stranka dobi vašo ponudbo?

Za pomoč pri izboljšanju delovnih procesov nam lahko pišete in bomo z veseljem podrobno pregledali kako točno bi lahko izboljšali vaše delovne procese, da bodo bolj enostavni in občutno hitreje izpeljani.

10. Širitev poslovanja na tuje trge

Veliko storitev lahko na daljavo izvajate tudi za naročnike v tujini. V primeru, da prodajate fizične izdelke, pa je širitev na tuje trge preprosto nujna za uspešno poslovanje podjetja. Tuji trg vam omogoča veliko večjo kupno moč in ogromno število potencialnih strank, ki potrebujejo vaše izdelke ali storitve.

Poskrbite, da bo ponudba prevedena v tuje jezike. Pomembno je tudi, da se uredi učinkovito oglaševanje, da dosežete prave tuje kupce, ki bodo oddali spletno naročilo ali pa vam poslali povpraševanje.

V kolikor boste prodajali izdelke, morate poskrbeti tudi za vse pomembne plačilne možnosti, da obiskovalca na zadnjem koraku ne odvrnete od nakupa. Ni obvezno, da jezikovne prevode ponudbe takoj izpeljete za popolnoma vse države. Za začetek bo dovolj že samo angleška različica ponudbe (odvisno od produkta ali storitve, katero trži vaše podjetje). Za pomoč pri vstopu na tuje trge lahko pišete našemu podjetju.

Avtor prispevka: Anže Cerar